Przedsiębiorczość to wspaniała cecha, dzięki której na rynku powstaje wiele nowych firm. Ty też założyłeś swój biznes? Daj się zauważyć swoim klientom. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Poznaj skuteczne metody, które pomogą Ci dotrzeć do Twojej niszy.
Masz prywatne konto na Facebooku lub Instagramie? Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś założył tam też konto firmowe. To dobry krok, jeśli wiesz, że znajdują się tam Twoi potencjalni klienci.
Co zamieścić na takim profilu, żeby był dobrą reklamą? Możesz podzielić się z odbiorcami etapami powstawania produktu. Jeśli będą towarzyszyć temu procesowi na każdym kroku, przywiążą się emocjonalnie do efektu Twojej pracy i chętniej skorzystają z tego, co masz im do zaoferowania.
Social media to nie wszystko. Pewnego dnia może okazać się, że znikną. A może po przebudzeniu stwierdzisz z przerażeniem, że ktoś włamał się na Twoje konto i nie masz do niego dostępu? Nie będzie to dla Ciebie tak duży problem, jeżeli będziesz miał własną stronę www.
Własna witryna internetowa jest jak dom, do którego goście mogą przyjść i bliżej Cię poznać. Nie warto rezygnować z takiej reklamy. Aby strona spełniała swoje zadanie, jak należy, musisz zadbać tylko o kilka szczegółów, m.in. optymalizacje pod kątem SEO.
Blog podpięty pod stronę firmową to skuteczny sposób na przyciągnięcie odbiorców. Prowadząc bloga, możesz regularnie dzielić się wiedzą i być w kontakcie z potencjalnymi klientami.
Projektując teksty na bloga, pamiętaj o użyciu odpowiednich fraz kluczowych. Pomoże to czytelnikom do Ciebie dotrzeć.
Jeśli już mowa o reklamie w internecie, nie powinieneś zapominać o forach internetowych. Dołącz do forum dyskusyjnego, którego tematyka dotyczy Twojej branży. Najlepiej, jeśli wykażesz aktywność na kilku forach. Oczywiście zrób to pod nazwą firmy, którą chcesz reklamować.
Nic tak nie zachęci ludzi do skorzystania z Twojej oferty, jak to, że chcesz im pomóc. Udzielaj merytorycznych porad, odpowiadaj na ich pytania. W ten sposób nie tylko zdobędziesz klientów, ale też poznasz potrzeby swojej niszy.
Dzięki temu zdobędziesz szansę na dostosowanie produktów i usług do odbiorców tak, by chętnie z nich korzystali.
Fora internetowe zdają się pomału wymierać, co nie znaczy, że nie warto się na nich reklamować. Ich miejsce zajmują grupy, np. na Facebooku czy Instagramie. Działaj na nich w podobny sposób jak w przypadku forów dyskusyjnych. Dawaj uczestnikom grup porady, dziel się tym, czego potrzebują, jednak w sposób nienachalny.
Koniecznie podejmuj działania z profilu firmowego. Wówczas odbiorcy będą kojarzyć nazwę Twojej firmy z wiedzą i doświadczeniem. Z pewnością Twój biznes przyjdzie im na myśl jako pierwszy, gdy będą gotowi do zakupu produktu lub usługi.
Do tej pory wszystkie wymienione sposoby dawały możliwość darmowej reklamy. Co prawda można zapłacić za zrobienie strony internetowej, ale równie dobrze przy odpowiednich umiejętnościach można wyklikać ją samodzielnie.
Twój budżet nie jest ograniczony? Chcesz zainwestować w reklamę? Interesującą opcją dla CIebie będą reklamy Google Adds.
Najlepszy efekt osiągniesz, jeśli połączysz je z pozycjonowaniem.
Myślisz, że wizytówki odeszły już do lamusa? Mylisz się. Co prawda ich wersja papierowa nie jest już tak popularna, jak jeszcze kilkanaście lat temu, ale zastąpiła ją godnie wersja internetowa. Jak zrobić taką wizytówkę? To proste. Stwórz ją w Google Moja Firma.
Na wizytówce możesz umieścić nr kontaktowy, adres firmy, godziny otwarcia. Potencjalni klienci mogą skorzystać nawet z opcji wyznaczania trasy do siedziby firmy, co znacznie ułatwi im znalezienie Twojego biznesu.
Niewielkim nakładem kosztów i pracy zyskujesz spore możliwości. Tym bardziej że Google dba, aby w wizytówce pojawiały się coraz to nowsze funkcje.
Lubisz dzielić się swoją wiedzą poprzez pisanie? Jeśli stworzyłeś wartościowy tekst, podziel się nim z innymi.
Udostępnij go na portalu, którego tematyka dotyczy Twojej branży. Skontaktuj się z redakcjami online i dowiedz się, które są zainteresowane współpracą.
Publikując merytoryczne treści, staniesz się autorytetem w swojej dziedzinie. Stąd droga już krótka do pozyskania klientów.
Są jacyś twórcy internetowi, których wyjątkowo lubisz i szanujesz? Wiesz, że oni też kiedyś zaczynali? Pomyśl o tym, żeby wejść we współpracę z którymś z nich. Pamiętaj tylko, aby branża była odpowiednio dostosowana.
Może wystąpisz gościnnie u ulubionego podcastera? A może zrobisz live z kimś, kto ma więcej obserwatorów? Dzięki takim działaniom dasz ludziom realną wartość, a przy okazji dasz się poznać.
Druga strona też na tym zyska, bo Twoi obserwatorzy, którzy niekoniecznie do tej pory ją znali, zobaczą jej profil.
Ludzie spędzają mnóstwo czasu w internecie, ale reklama w sieci to nie wszystko. Warto, żeby klienci mogli dowiedzieć się o istnieniu Twojej firmy także poza siecią.
Świetną reklamą, która rzuca się w oczy, jest billboard. Wybierz taką reklamę zewnętrzną, która będzie solidna i trwała. Dzięki temu nie będziesz się martwić, że warunki atmosferyczne lub upływ czasu zniszczą baner reklamowy.
Nie wiesz, komu możesz w tej kwestii zaufać? Zdecyduj się na firmę Interboard.
Istnieje kilka rodzajów billboardów, spośród których możesz wybrać. Są to:
Billboardy mogą być podświetlone, co sprawia, że Twoja firma widoczna jest nawet po zmroku.
W Interboard zamówisz także banery i szyldy reklamowe.
Tablica reklamowa to coś w stylu billboardu, tylko jej rozmiar jest mniejszy. Może chcesz umieścić taką tablicę w pobliżu siedziby Twojej firmy? Nie od dziś wiadomo, że coś, co widzimy każdego dnia, np. w drodze do pracy lub do domu, zapisuje się w naszej pamięci.
Przechodnie, którzy będą mijać tablicę z informacją o Twojej firmie, zapamiętają ją. Będą znać na pamięć nazwę Twojej firmy, hasło reklamowe, będą wiedzieć, jak wygląda Twoje logo.
Zamów trwałą tablicę reklamową, np. Interboard i czekaj, aż klienci Cię odwiedzą.
Kolejny sposób na reklamę nowej firmy, który wiele osób uważa za przestarzały to rozdawanie ulotek reklamowych. Czy oferowanie reklamy w formie papierowej ma jeszcze sens w dzisiejszych czasach? Oczywiście, że tak i nie ma ku temu najmniejszych wątpliwości.
Trzeba jednak zadbać o kilka szczegółów. Grafika na ulotce powinna przykuwać wzrok, żeby osoba, która ją otrzyma, nie włożyła jej natychmiast na do kieszeni lub co gorsze, nie wyrzuciła do kosza.
Treść ulotki reklamowej musi być zwięzła. Warto zadbać o mocne hasło reklamowe, które klient zapamięta i skojarzy z Twoim biznesem.
Kontaktując się z klientami drogą mailową, zyskujesz kolejną możliwość na promocję Twojego biznesu. Zastanawiasz się jaką? Chodzi oczywiście o odpowiednio zaprojektowaną stopkę. Zadbaj o oryginalny podpis i reklamuj firmę przy okazji wymiany korespondencji.
Jako świeży przedsiębiorca zapewne masz wiele spraw do załatwienia. Nadmiar obowiązków może Cię przytłoczyć, dlatego nie warto brać na swoje barki zbyt wielu zadań. Prowadząc firmę, warto delegować obowiązki zaufanym osobom.
Nie znasz się na reklamie? Przeraża Cię myśl o tym, że masz wyskakiwać odbiorcom z przysłowiowej lodówki? Zleć reklamę profesjonalistom i odetchnij.
Agencje marketingowe mają ogromną wiedzę i doświadczenie. Wiedzą dobrze, co to pozycjonowanie i nie zawahają się go użyć na Twoją korzyść. Jest to opcja płatna reklamy, ale czasem dobrze zainwestować i mieć pewność, że ktoś wykona zadanie dobrze.
Jako założyciel nowej firmy, prawdopodobnie nie dysponujesz dużym budżetem na reklamę. Przemyśl przedstawione powyżej propozycje i dostosuj je do swoich możliwości finansowych. Zdobądź klientów i rozwijaj biznes. Powodzenia.
Interboard to firma specjalizująca się w produkcji billboardów i poszczególnych elementów tych konstrukcji.