Ile kosztuje zrobienie billboardu? Orientacyjne ceny w 2023 roku

Ile kosztuje budowa billboardu? Zewnętrzna reklama to ciągle jeden z najpopularniejszych sposobów promocji firmy, produktów czy usług. Szczególną skuteczność zapewniają billboardy, które są naprawdę widoczne i umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Wiele zależy od miejsca, gdzie znajdzie się reklama i projektu graficznego, ale jeśli podejmiesz dobrą decyzję, to możesz sporo zyskać. Dowiedz się, ile kosztuje zrobienie billboardu, od czego zależy ostateczna cena i korzystaj z zalet zewnętrznej reklamy!

Ile kosztuje zrobienie billboardu?

Dokładny koszt wykonania billboardu zależy od wielu czynników, dlatego takie szczegóły są indywidualnie ustalane z każdym klientem.

Dzięki temu można wziąć pod uwagę nie tylko wielkość konstrukcji, ale również rodzaj billboardu, lokalizację czy nowoczesne rozwiązania.

Chcesz znać orientacyjną cenę billboardu w 2023 roku? Najmniejsze modele mogą kosztować nawet 400-500 zł, a największe powyżej 4 tys. zł.

Choć tak naprawdę cena ta może wzrosnąć, jeśli będziesz chciał skorzystać z bardziej zaawansowanych billboardów.

Pamiętaj także o tym, żeby do ceny zrobienia billboardu doliczyć koszty wydruku i montażu reklamy. Zazwyczaj za każdą z tych usług zapłacisz ok. 200 zł.

ile kosztuje zrobienie billboardu

Od czego zależy cena reklamy billboardowej?

Cena billboardów jest uzależniona od kilku ważnych czynników. Koniecznie poznaj każdy z tych elementów, a dzięki temu nie tylko wybierzesz bardziej dopasowaną reklamę, ale przede wszystkim zdecydujesz się na rozwiązanie dopasowane do Twojego budżetu. Dlatego przekonaj się, od czego zależy cena reklamy billboardowej!

Rodzaje billboardów

  • Billboardy naścienne – mają metalową konstrukcję, są wytrzymałe i dobrze się prezentują. To ciekawy i dość popularny sposób, który warto wykorzystywać w centrum miasta lub np. w pobliżu parkingów.
  • Billboardy przestawne – wyróżniają się masywną konstrukcją, choć przy tym nie mają stałego połączenia z gruntem. Dzięki temu nie wymagają uzyskania zgodę na budowę, można je też łatwo zdemontować i przenieść w inne miejsce.
  • Billboardy trwale związane z gruntem – takie konstrukcje są zagłębione w ziemi, dzięki czemu billboard jest maksymalnie stabilny, co jest ważne np. na osłoniętym terenie. Mogą to być reklamy na jednej lub dwóch nogach.
  • Billboardy wielkoformatowe – są wykorzystywane do zaprezentowania bardziej okazałej reklamy. Zazwyczaj mają ponad 6 m szerokości i 3 m wysokości, a dodatkowo reklama znajduje się na wysokim słupie, co zwiększa jej zasięg.

Lokalizacja

Kolejnym czynnikiem wpływającym na ostateczną cenę za billboardy jest lokalizacja. W końcu ma to decydujący wpływ na to, jak wiele osób zobaczy Twoją reklamę. Oczywiście najdroższe są billboardy znajdujące się w ruchliwych punktach, a szczególnie w centrum miasta, w prestiżowej dzielnicy czy miejscu chętnie odwiedzanym przez ludzi. Sprawi to, że każdego dnia nawet kilka tysięcy osób może oglądać Twój billboard.

Wśród najpopularniejszych lokalizacji są m.in. sąsiedztwa centrów handlowych oraz innych charakterystycznych punktów. Nie musisz ograniczać się jedynie do montowania billboardów w centrum miasta. Korzyści dostrzeżesz też, gdy reklama znajdzie się przy często uczęszczanych węzłach drogowych.

Pamiętaj, że cena za zewnętrzną reklamę nie ogranicza się jedynie do miejsca, gdzie znajdzie się billboard, ale również od województwa. Statystyki pokazują, że najwięcej zapłacisz na terenie województwa mazowieckiego, małopolskiego i lubuskiego. Oczywiście ma to związek z atrakcyjnością tych terenów ze względu na położenie geograficzne bądź liczbę osób, które mogą zobaczyć reklamę. Najtańsze są reklamy w województwie świętokrzyskim, a dużym potencjałem cenowym wyróżniają się województwa: wielkopolskie, łódzkie, kujawsko-pomorskie oraz dolnośląskie.

Czas ekspozycji

Czas ekspozycji billboardu jest istotny z różnych względów – zarówno finansowych, jak i skuteczności reklamy. Specjaliści podkreślają, że najlepiej, gdy billboard jest eksponowany w danym miejscu przez przynajmniej miesiąc. Choć niekiedy zmiana lokalizacji co 2 tygodnie również przyniesie oczekiwane korzyści. Tak naprawdę musisz do tego podejść w bardzo indywidualny sposób i dopasować strategię do charakteru kampanii.

Jeśli zastanawiasz się, ile kosztuje billboard i chcesz wziąć pod uwagę czas ekspozycji, to zwróć uwagę na to, że cena maleje wraz ze wzrostem długości ekspozycji reklamy. Bardzo często wynajęcie przestrzeni reklamowej na przynajmniej 3 miesiące może wiązać się ze sporymi zniżkami. Dłuższa współpraca zapewni Ci jeszcze wyższe upusty, co jest ważne np. w przypadku naściennych billboardów, gdy zależy Ci na przymocowaniu konstrukcji na dłuższy czas.

Zakres prowadzonej kampanii

Jeśli wynajmiesz większą liczbę billboardów, to powinieneś spodziewać się niższej ceny, jaką zapłacisz za zrobienie reklamy. Tak naprawdę w tym przypadku obowiązują takie same mechanizmy, jak w innych branżach. Oznacza to, że większe zamówienie wpływa na spadek kosztów zakupu pojedynczego produktu. Szczególnie jest to ważne, jeśli chcesz wynająć kilka przestrzeni na jednym osiedlu mieszkaniowym czy od właściciela tych samych gruntów.

Format reklam

Ile kosztuje zrobienie billboardu? Oczywiście zależy to od ostatecznego rozmiaru reklamy. Do dyspozycji masz różne formaty, dzięki czemu możesz z łatwością dopasować je do swojej strategii oraz przestrzeni, gdzie ma znaleźć się ta zewnętrzna reklama. Zależy Ci na spektakularnym efekcie i dobrej widoczności? W takim razie zdecyduj się na wielkoformatowe billboardy, które z pewnością przyciągną wzrok przechodniów czy kierowców. Musisz jednak spodziewać się wtedy wyższych kosztów wykonania konstrukcji i wydruku.

Jeśli zależy Ci na widocznej, ale nie przytłaczającej reklamie, to zdecyduj się na mniejszy rozmiar, który jest łatwiejszy w odbiorze dla przechodniów. Poza tym wiąże się to także z niższymi cenami – możesz też zaoszczędzić na wydruku reklamy.

Przygotuj się na najwyższe ceny zrobienia reklamy, jeśli zależy Ci na mniej standardowym formacie lub nietypowym rozmiarze.

Dodatkowe elementy i zaawansowane rozwiązania

Zewnętrzne reklamy mogą wyglądać jeszcze bardziej nowocześnie, a do tego być łatwiejsze w odbiorze, jeśli tylko zdecydujesz się na wykorzystanie dodatkowych elementów. Billboardy chętnie są uzupełniane o oświetlenie, co sprawia, że reklama jest lepiej widoczna już po zmroku, a dodatkowo łatwiej skupia na sobie wzrok odbiorców. Zastanawiasz się, czy warto skorzystać z dodatkowego oświetlenia? Z pewnością przyda Ci się to rozwiązanie, jeśli billboard ma znaleźć się w miejscu, gdzie uliczne latarnie nie zapewniają wystarczającej widoczności treści. Lampy dodane do konstrukcji billboardu są też potrzebne zimą i późną jesienią, gdy szybko robi się ciemno.

Zauważ, że dodanie oświetlenia do zewnętrznej reklamy podwyższy cenę wykonania billboardu. Jednak nie są to aż tak wysokie koszty. Musisz tylko pamiętać o uwzględnieniu kosztów eksploatacyjnych podczas planowania budżetu kampanii reklamowej. Poza tym nie w każdym miejscu możesz skorzystać z oświetlenia. Zazwyczaj taka opcja jest dostępna jedynie w prestiżowych lokalizacjach.

Jak stworzyć skuteczny projekt billboardu?

Skoro wiesz już, ile kosztuje zrobienie billboardu i od czego zależy ostateczna cena, to zajmij się teraz dobrym projektem. W końcu atrakcyjny wygląd ma duży wpływ na skuteczność kampanii reklamowej. Przede wszystkim ogranicz ilość tekstów, ale jednocześnie zadbaj o to, żeby treść była w pełni zrozumiała dla odbiorców. Poza tym nie może być zbyt krzykliwa, choć musi też przyciągać wzrok. Najlepiej sprawdzają się krótkie hasła reklamowe w połączeniu ze zdjęciem, grafiką itp. Pamiętaj też o dodaniu CTA, czyli wezwania do działania zgodnego z celem kampanii. Może to być np. zachęcenie do zakupu, kontaktu, skorzystania z promocji, odwiedzenia stacjonarnej siedziby czy wejścia na stronę internetową.

Dopasuj też treść i wygląd billboardu do swojej grupy docelowej, a wtedy zyskasz pewność, że wykorzystane grafiki są dla nich atrakcyjne, a treści w pełni zrozumiałe. Właśnie to sprawi, że zewnętrzna reklama będzie skuteczna i zapewni Ci oczekiwane korzyści.