Chcesz zainwestować w tzw. reklamę outdoorową, czyli zewnętrzną? Zyskaj nowych klientów, zwiększ rozpoznawalność marki na rynku lokalnym i spotęguj swoje zyski. Internet to niejedyny sposób na promocję Twojej firmy. Sprawdź, ile kosztuje wynajem powierzchni reklamowej na billboardzie oraz realizowanie takiej kampanii. Odkryj wszystkie korzyści, które zapewnia ta forma promocji.
▼ Streszczenie artykułu
Ile kosztuje reklama billboardzie w 2023 roku?
Koszt reklamy na billboardzie zależy od 3 czynników:
Klasyczna reklama billboardowa o wielkości 12m2 w małym mieście może kosztować Cię zaledwie 500 zł netto miesięcznie. Z drugiej strony, reklama na billboardzie w dużym mieście, w dobrej lokalizacji może kosztować Cię nawet ponad 5000 zł netto za 1 miesiąc reklamy.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o cenach za reklamę na konstrukcjach reklamowych.
Trudno jednoznacznie określić, ile kosztuje reklama na billboardach. Tym bardziej że jest to zależne od kilku bardzo ważnych aspektów. Masz małą lub średnią firmę, którą chcesz rozreklamować przy pomocy billboardów? W takim razie największy wpływ na ostateczne koszty reklamy na billboardach będą miały:
Rozmiar billboardu to również ważny czynnik wpływający na koszt reklamy. Najczęściej wykorzystywane są billboardy o standardowych rozmiarach. Większy billboard oznacza większe koszty, ale może być bardziej efektywny w dotarciu do odbiorców.
Jaka wielkość billboardów jest najczęściej wybierana przez małe i średnie firmy? Zdecydowanie największą popularnością cieszą się poniższe formaty:
Alternatywnym rozwiązaniem, które jest stosowane głównie w dużych miastach, są megaboardy, których powierzchnie mogą sięgać nawet 300 m2. Znajdują się przede wszystkim na budynkach, np. na blokach czy wieżowcach.
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na koszt reklamy na billboardzie, jest lokalizacja. Ceny billboardów w centrum dużego miasta będą zwykle wyższe, niż te na obrzeżach miasta. W przypadku popularnych miejsc, takich jak skrzyżowania lub ronda, koszt reklamy może być jeszcze wyższy.
Warto też zwrócić uwagę na to, że ceny reklam w zależności od lokalizacji mogą się zmieniać w ciągu roku. Na przykład w okresie przedświątecznym, wakacyjnym lub podczas dużych wydarzeń sportowych, ceny mogą być wyższe ze względu na większy popyt.
Lokalizacja powinna być dostosowana nie tylko do kosztów związanych z reklamą, ale też do profilu Twojej działalności. Może mieć to bardzo duże znaczenie w kontekście powodzenia kampanii billboardowej.
Pamiętaj również o tym, że opłacanie billboardu w miejscu o bardzo dużym nasyceniu ludzi, ale jednocześnie o niewielkim odsetku potencjalnych klientów, to strata pieniędzy.
Kolejnym ważnym czynnikiem wpływającym na koszt reklamy billboardowej, jest czas wyświetlania, czyli ekspozycji reklamy. Firmy wykupują reklamę na określony czas, który może wynosić od jednego do kilku miesięcy. Im dłuższy okres czasu, tym niższy koszt reklamy. Niekiedy firmy zapewniają upusty, sięgające nawet 40%, gdy zdecydujesz się na bardziej długoterminową ekspozycję. Zaoszczędzisz pieniądze także wtedy, gdy zdecydujesz się na wynajem większej liczby powierzchni billboardowych u jednej firmy.
Jednakże czasami krótkoterminowe reklamy mogą być korzystniejsze, jeśli mają one na celu dotarcie do określonej grupy odbiorców w konkretnym czasie.
Nie wspomnieliśmy jeszcze o tym, że na koszt reklamy billboardowej mają wpływ – koszty wynajmu powierzchni billboardowej oraz nakład i produkcja samego billboardu. Powyższe czynniki wpływają przede wszystkim na kształtowanie się ceny, jaką należy zapłacić za sam wynajem billboardu. Zazwyczaj cena waha się wtedy od kilkuset do kilku czy kilkunastu tysięcy złotych. Na wysokość kosztów mają wpływ również takie aspekty jak to, że billboard ma być dodatkowo oświetlany w nocy.
Z kolei wydruk billboardu wiąże się z koniecznością poniesienia kosztów w granicach kilkuset złotych. Tutaj duży wpływ będzie miała liczba kopii, format czy rodzaj papieru lub metoda wydruku. Jeśli firma produkująca billboardy, ma przygotować projekt billboardu, to cena znacznie wzrośnie.
Warto podkreślić, że niekiedy do ceny usługi nie jest doliczane jeszcze wklejenie billboardu reklamowego w wyznaczone miejsca. Wtedy należy doliczyć jeszcze dodatkowe koszty z tego tytułu. Cena za wklejenie billboardu uzależniona jest od takich kwestii jak rozmiar nośnika, trudnodostępna lokalizacja oraz praca na wysokościach również wpływają na podniesienie kosztów usługi. Ostateczny koszt mieści się zazwyczaj w przedziale ok. 200-300 zł.
Dzięki reklamie billboardowej możesz zyskać liczne korzyści. Przeanalizujmy kilka tych najważniejszych. Jeśli dobrze przemyślisz właśnie takie aspekty jak miejsce i czas wyświetlania reklamy oraz jej wielkość, skuteczność outdoorowej reklamy stanie się porównywalna do promocji w Internecie, a może nawet większa. Dlaczego? Bo pozwala na szybkie efekty, czego nie zyskasz np. w przypadku pozycjonowania.
Oto 4 kluczowe zalety reklamy billboardowej:
Kampania billboardowa może być kosztownym przedsięwzięciem, ale istnieją sposoby, aby zminimalizować koszty i przeprowadzić kampanię billboardową znacznie taniej. Oto kilka naszych sprytnych wskazówek:
Interboard to firma specjalizująca się w produkcji billboardów i poszczególnych elementów tych konstrukcji.