Formy, rodzaje i nośniki reklamy zewnętrznej – na co postawić w 2024 roku?

Reklama zewnętrzna to ciągle popularny i efektywny sposób promocji. Właściwie każda branża może skorzystać z tej metody reklamy – budowlana, spożywcza, odzieżowa, farmaceutyczna i przemysłowa. Kluczowe znaczenie ma tylko umieszczenie reklamy w odpowiednim miejscu i wybranie skutecznego rodzaju reklamy zewnętrznej. Na jakie rozwiązania warto zdecydować się w 2024 roku? Sprawdź to!

formy reklamy zewnętrznej

Wyróżniające się billboardy naścienne

Postaw na klasykę, która jest ponadczasowa i naprawdę skuteczna. Mowa tu oczywiście o billboardach naściennych. Możesz umieścić je w miejscu, które skupia dużą grupę ludzi – w tym również Twojej grupy docelowej. Tym samym szybko przekonasz się, że ta reklama zewnętrzna zwiększa konwersję, wyróżnia się i przyciąga spojrzenia przechodniów.

Postaw na duże, kolorowe, a przy tym wyróżniające się billboardy, które pasują do otoczenia. W połączeniu z chwytliwym hasłem zyskasz idealny duet i sposób na udaną kampanię reklamową.

Gdzie warto umieścić billboardy naścienne? W pobliżu stacji paliw, parkingów, przystanków autobusowych, tramwajowych czy też stacji metra.

Wielkoformatowe billboardy z modułem LED

Nowoczesne billboardy z modułem LED to kolejny rodzaj nośników reklam zewnętrznych, których nie sposób przeoczyć w 2024 roku. Dzięki modułowi LED reklama staje się bardziej dynamiczna i zachęca do spojrzenia w odpowiednim kierunku. Tym samym masz pewność, że odbiorcy z łatwością dostrzegą Twoją reklamę.

Co jeszcze sprawia, że warto zdecydować się na wielkoformatowe billboardy z modułem LED? Oczywiście kluczowe znaczenie ma ich wielkość. Właśnie to sprawia, że odbiorcy dostrzegą zdjęcia, hasła i nazwę marki nawet z dużej odległości. Dlatego to doskonałe rozwiązanie na autostradach, drogach szybkiego ruchu czy też na obrzeżach większych miast. Postaraj się, tylko by billboard był zgodny z charakterem otoczenia, a jednocześnie miał wyróżniające się elementy, które przykują spojrzenia.

Pamiętaj, że w 2024 roku popularne będą nie tylko klasyczne, wielkoformatowe billboardy. Liczyć się będzie połączenie tradycji z nowoczesnością, o co zadba moduł LED. Z jego pomocą reklama outdoorowa będzie jeszcze bardziej widoczna – nawet w pochmurny dzień czy też w nocy. Dla większego urozmaicenia możesz wybrać moduły, które zmieniają kolory, aby billboard zapewniał oryginalne wrażenia wizualne i wywoływał konkretne emocje.

Nowoczesne i modne billboardy 3D

Prawdziwym hitem 2024 roku są billboardy 3D. Ten rodzaj reklamy outdoorowej skutecznie przykuł już uwagę przechodniów na słynnym Times Square, w Tokio, a także w Warszawie. Już w ubiegłych latach znane marki typu Red Bull, Nike i Pepsi stawiały na taką oryginalną formę promocji. Podążaj ich drogą i wybierz ten rodzaj reklamy zewnętrznej także dla swojej marki. Tym bardziej że to idealne połączenie klasyki z nowoczesnością. Oczywiście billboardy 3D są też efektywne i efektowne, a tym samym naprawdę skutecznie zapadają w pamięci odbiorców.

Co jeszcze sprawia, że warto wybrać billboardy 3D w 2024 roku? Przede wszystkim efekt, jaki tworzą. Trójwymiarowy przekaz reklamowy wygląda bardzo realistycznie, co przyciąga uwagę i stanowi dobrą alternatywę dla reklam video.

Tradycyjne citylighty na przystankach autobusowych

Citylighty to niezastąpiona reklama zewnętrzna, która znajduje się na przystankach autobusowych i tramwajowych. Miejsce, gdzie są umieszczone, sprawia, że przekaz nieustannie dociera do sporej liczby osób oczekujących na transport publiczny. Dlatego to idealne rozwiązanie, jeśli kampania reklamowa jest skierowana do różnych grup docelowych.

Citylighty są chętnie wybierane w 2024 roku także ze względu na swoją uniwersalność. W końcu pozwalają na regularną zmianę reklam, co umożliwia promowanie różnych produktów lub usług. Weź też pod uwagę względy estetyczne – solidna konstrukcja i jasne podświetlenie sprawiają, że reklama dobrze się prezentuje zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy.

Atrakcyjne murale i graffiti na budynkach

Reklama zewnętrzna w 2024 roku zachęca do wybierania jeszcze bardziej oryginalnych form. Dobrym przykładem na to są murale i graffiti namalowane na ścianach budynków. To świetny sposób na połączenie sztuki miejskiej z reklamą. Ważne jest tylko to, żeby stworzyć przemyślany przekaz, który pasuje do otoczenia, budynku oraz marki. W ten sposób możesz się skutecznie wyróżnić.

Zaletą murali i graffiti namalowanych na budynkach jest na pewno to, że wywołują emocje, zostają na dłużej w pamięci odbiorców, a przy tym mają oryginalną formę. Poza tym to bardzo dobry sposób na dotarcie do młodszych odbiorców – szczególnie generacji Z.

Mural jako forma zewnętrznej reklamy stanowi wyraźny sygnał, że zależy Ci na promowaniu lokalnej sztuki i kultury. Wystarczy, że zaangażujesz lokalnego artystę do zaprojektowania i namalowania reklamy. Koniecznie poinformuj o tym regionalne platformy informacyjne i umieść zdjęcia w mediach społecznościowych.

Reklamy na rusztowaniach – idealne dla branży budowlanej

Kolejnym ciekawym przykładem reklamy zewnętrznej, na którą warto postawić w 2024 roku, jest reklama na rusztowaniach. To rewelacyjne rozwiązanie dla branży budowlanej, okiennej, przemysłowej itp. Choć jest to bardzo dobrze znana forma reklamy outdoorowej, to jednak nadal wzbudza zainteresowanie odbiorców. Największe wśród grupy docelowej, czyli osób szukających firm budowlanych, materiałów budowlanych, stolarki okiennej i drzwiowej itp.

Osłony na rusztowania, na których zazwyczaj umieszczona jest reklama, mogą być wielokrotnie wykorzystywane. Jedyną wadą jest to, że nie masz dużego wpływu na lokalizację reklamy. Wiele zależy od tego, gdzie akurat będą prowadzone prace remontowe lub budowlane i gdzie będą ustawione rusztowania.

Naklejki i okleiny na autobusach, samochodach, taksówkach i tramwajach

Szukasz sposobu na dotarcie do szerokiej publiczności? Wykorzystaj naklejki i okleiny, które mogą znaleźć się na samochodzie firmowym, taksówkach czy też na środkach komunikacji miejskiej np. na autobusach i tramwajach. Taka reklama może dotrzeć zarówno do innych kierowców, jak i do przechodniów bądź po prostu do pasażerów. Dzięki temu masz pewność, że reklama jest stale obecna w ruchu miejskim.

W 2024 roku przede wszystkim popularne będzie wykorzystanie naklejek na samochodach do promocji lokalnych marek. Jakie branże najczęściej decydują się na tę formę reklamy? Wybór jest naprawdę spory. Może to być zarówno branża kosmetyczna, jak i budowlana, czy nawet właściciele sklepów z zabawkami, odzieżą sportową, fryzjerzy itp. Tak naprawdę jest to bardzo uniwersalna forma reklamy zewnętrznej, a przy tym zapewnia korzystną relację kosztów do efektów.

Reklamy świetlne i neony przyciągające spojrzenia

Reklamy świetlne są efektowne i przyciągają spojrzenia nawet w najbardziej zatłoczonych miejscach. Wadą jest to, że ich atrakcyjny wygląd można dostrzec przede wszystkim wieczorem i w nocy, gdy neony są bardziej widoczne.

Dobrym rozwiązaniem są reklamy świetlne ustawione w oknie lub też na zewnętrznej ścianie. Poza tym najlepsze efekty dostrzeżesz, gdy zdecydujesz się na kolorowe neony – koniecznie zdecyduj się na barwę zgodną z identyfikacją wizualną marki. W ten sposób stworzysz spójny przekaz.

Neony i reklamy świetlne mają kilka kluczowych atutów – są atrakcyjne wizualnie i oryginalne. Wystarczy, że zlecisz projekt dobremu grafikowi, który sprawi, że przekaz nabierze niepowtarzalnego charakteru. Przede wszystkim jednak wyróżnisz się na tle konkurencji.

Klasyczne plakaty na słupach ogłoszeniowych

Wbrew pozorom klasyczne plakaty wcale nie są niemodne czy też mało efektywne. Możesz wręcz zaskoczyć się ich skutecznością. Kluczowe znaczenie ma miejsce, gdzie powiesisz plakaty i co się na nich znajdzie. Jeśli chcesz postawić na tę tradycyjną formę reklamy zewnętrznej, to zawieś plakaty w centrum miasta, na placach i przy ruchliwych ulicach. Możesz je powiesić na słupach ogłoszeniowych bądź przy siedzibie swojej firmy. Zadbaj o to, żeby plakaty były widoczne dla przechodniów, a ich treść zachęcała do zapoznania się ze wszystkimi informacjami. Wtedy szybko przekonasz się, że plakaty nadal mają dużą moc reklamową.